تهران - فردوس شرق - ساختمان پارسا - واحد 14
09124989918 - 02144248200

به وقت شام، نگاه به آخرین اثر حاتمی‌کیا

جمعه ۰۳ فروردین ۱۳۹۷
بازدید : 177 نفر

شاید بارزترین تفاوت "به وقت شام" با دیگر کارهای حاتمی‌کیا، عدم حضور پرویز پرستویی بود. از دلایل پنهان عدم حضور پرستویی نمیدانم اما بی شک حجازی‌فر بیشتر به یک خلبان شبیه است تا پرستویی. به هر دلیلی که بوده، مهم نیست. مهم این است که حجازی‌فر برای این نقش خوب بود و جای خالی پرستویی حس نشد.
تکنیک های هالیوودی و فیلم‌برداری های خوب و کارگردانی بی‌نظیر حاتمی‌کیا همچنان نقطه قوت پروژه‌های او به شمار میرود. به نظرمن حاتمی‌کیا در این فیلم موفق شد یک اثر اکشن و قابل قبول ارائه دهد. داستان هم تا40 دقیقه آخر فیلم خوب ادامه پیدا کرد، اما با حضور کاراکتر "چچنی" و فعالیت‌هایی مانند فیلم برداری های هالیوودی آنها ( که شاید به واقعیت هم نزدیک باشد ) کیفیت کار را به عقب راند. نمایش اینکه آن دختر که به عنوان کمک خلبان در هواپیما حضور پیدا میکند پیش از جنگ یک خواننده پوچ‌گرا بوده و... فیلم را بیشتر به حاشیه میبرد. هرچند حاتمی‌کیا نشان میدهد که داعش واقعا جمعی از افراد ناسالم ( از نظر روانی ) در سراسر دنیاست و موضوع ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد و این موضوع بیشتر یک بهانه است امـــــا نمایش این مورد با حال و هوای شعارگونه ای تخریب شده و حتی اثر بخشی فیلم را میگیرد.

هدف از این فیلم معرفی داعش است تا شجاعت بچه های ایرانی؟ فیلمی تا یک سوم پایانی کاملا در حال ستایش فعالیت ها و تلاش ها و ایثارگری های بچه های ایران است، ناگهان تبدیل میشود به یک ماکت برای معرفی داعش!!

هیجان و استرسی که در هنگام اولین "تیک‌آف" هواپیما به تماشاگر وارد میشود بسیار بالاست، اما در ادامه فیلم در آرامش فرو میرود. حتی رفتارهای دیوانه وار جهادی ها هم باعث نمیشود تماشاگر خیلی استرس بگیرد.
حاتمی‌کیا در بخشی‌هایی از فیلم بخوبی "نوع" حمایت روسیه را به تماشاگر نشان داد. در ابتدای فیلم که خلبانان ایرانی پیشنهاد میدهند روس‌ها به این ماموریت برود و پاسخ فرمانده فقط یک جمله است "قرعه به نام ما افتاده" و در میان‌های فیلم دوجنگنده روسی با اینکه میبینند خلبانان هواپیمای سوری زیر تهدید هستند اما با اولین تیری که به سمت آنها شلیک میشود، کاملا موضوع را فراموش میکنند و محل را ترک میکنند.
من شخصا حاتمی‌کیا را باهوش‌تر از آن میدانم که حضور دوجنگنده را در فیلم آنقدر سَرسَری رها کند. منظور و مفهوم حاتمی‌کیا را باید در تاریخ معاصر ایران جست، جایی که این خاک بارها و بارها مورد خیانت شوروی قرار گرفته است و حاتمی‌کیا نشان میدهد این دوستِ امروز ما خیلی قابل اعتماد نیست.

حاتمی‌کیا دربرابر حاتمی‌کیا
امیدوارم این فیلم بصورت کاملا سفارشی ساخته شده باشد چون برخی از المان های حاتمی‌کیا در آن ناپدید شده بود. حاتمی‌کیا معمولا خوددرگیری شخصیت ها را در فیلم هایش دارد. حاج کاظم (آژانس شیشه‌ای)و حیدر (بادیگارد) نمونه هایی از این درگیری های اخلاقی فرد با خود بود. حیدر همیشه نگران بود که از محافظ به بادیگارد تبدیل شود و... در "به وقت شام" چنین روحیاتی دیده نمیشود. البته باید در نظر داشت بخشی از سناریو فیلم از  اتفاقات حقیقی جان گرفته بود که کاتمی‌کیا میخواست آنها را نمایش دهد.


رودررو! خبر و شر، بدی و نیکی، زیبایی و زشتی بـــــــــدون پرویز پرستویی !!!

توئیت های من ...

جمعه 25 خرداد 1397 : آقا دانیال هم به دنیا اومد .... عکس هاشو میذارم :D
جمعه 03 فروردین 1397 : سال 96 هم تموم شد ! انشالله سال 97 بهتر باشه !
چهارشنبه 04 بهمن 1396 : یه کار پیدا کردم . تو مهدکودک :)) روحیه مثبت هم میگیره آدم
سه شنبه 26 دی 1396 : از کلمه رئیس متنفرم، رئیس‌ها فقط نق میزنند! برای ضعف‌های خود دیگران را میکوبند، چون رئیس هستند... رهبر باید بود.
دوشنبه 04 دی 1396 : نفس نفس ... چه درد آور که اثار پیری در صدای آقای صدای ایران موج میزنه :( نکن امروز را فردا ، دلم افتاده زیرپا ...

آخرین پروژه ها

طراحی وب

از 16 سالگی در سال 82 طراحی وب را در خانه تئاتر ایران آغاز کردم. امروز با بیش از یک دهه تجربه کاری آماده ارائه انواع خدمات طراحی وب هستم

توسعه دهنده وب

برنامه نویسی را با زبان #C در سال 1385 آغاز کردم. بیش از یک دهه است که تجربیات فراوانی در زمینه برنامه نویسی تحت وب به دست آوردم. .

فروش هاست

هرگز از جایی هاست نخریدم. در همان سال 82 با یک نمایندگی فروش شروع کردم و بعدها آن را تبدیل به سرور کردم و امروز بیش از 5 سرور در اختیار دارم.

تجربیات آرمان امیراحمدی

  • خانه تئاتر ایران
    توسعه دهنده وب 1382-1385
    دوران طلایی کارهای فرهنگی و فن آوری اطلاعات من به اوایل دهه 80 برمیگردد. جایی که در کنار بزرگان تئاتر ایران یعنی آقایان ایرج راد ، عزت الله انتظامی و کیومرث مردای در بخش روابط عمومی خانه تئاتر فعال بودم و سایت خانه تئاتر را مدیریت میکرد.
  • فن آوری اطلاعات نگاه
    مدیر فنی و پشتیبان سرور 1386-1388
    بعد از خانه تئاتر یک سال سرگرم کنکور و دانشگاه شدم. سپس به شرکت فن آوری اطلاعات نگاه پیوستم و به عنوان پشتیبان سرور و مدیر فنی فعالیت خود را آغاز کردم.
  • فن آوری اطلاعات آریا
    مدیر بخش برنامه نویسی 1388 تا امروز
    بعد از دو سال فعالیت به شرکت دیگری پیوستم که وظیفه برنامه نویسی سایت ها را عهده دار شدم. ساخت برنامه مدیریت محتوا CMS اختصاصی در این شرکت تنها وظیفه ی من بود. بعد از مدتی به توسعه آن برنامه مدیریت محتوا پرداختیم.
  • پژوهشگاه نیرو
    مدیر بخش برنامه نویسی 1389-1391
    طراحی ، پیاده سازی و توسعه وب سایت پژوهشگاه نیرو زیر نظر مهندس پژمان فخیمی، مدیر فن آوری اطلاعات وقت پژوهشگاه
  • دیدپویا
    مدیر بخش برنامه نویسی 1394 تا امروز ...
    در سال 1394 با شرکت دیگری آشنا شدم که در بخش برنامه نویسی وب بسیار ضعیف بود و قصد ارائه خدمات در این عرصه را داشت. همکاری با این شرکت همچنان ادامه دارد.
  • مهندسین ستایش
    مدیر گروه مندسین ستایش 1393 تا امروز ...
    در سال 1393 مجموعه مهندسین ستایش را پایه نهادم تا خودم به صورت مستقیم به ارائه برنامه نویسی وب بپردازم.