تهران - فردوس شرق - ساختمان پارسا - واحد 14
09124989918 - 02144248200

اولین بوئینگ 777 به زودی رنگ آمیزی میشود

سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
بازدید : 342 نفر

انگار منتظر توئیت من بود بوئینگ ... تا بلاخره اولین هواپیمای خودش رو به ایران برسونه ...
این بوئینگ با کد "TC-LJK" احتمالا به ایران ایر داده میشود. سن هواپیما در مراجع رسمی هوایی 0.1 سال است و عملا هواپیمایی صفر به شمار میآید. این بوئینگ بعد از ورود به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کد رجیستری  EP-xxxx  را خواهد گرفت.
 در حال حاضر این هوایپما برای خطوط  Turkish Airlines  رنگ آمیزی شده که این ایرلاین از خرید آن صرف نظر کرده است. شماره سریال این هواپیما "60402" است و مدل سال 2017 میباشد. این بوئینگ هیچ سابقه ی پروازی رسمی و ثبت شده ای ندارد.

 

بوئینگ

 

مدل این بوئینگ دقیقا Boeing 777-300 میباشد.
بوئینگ B777-300 به عنوان جايگزيني براي نسل قبلي B747 یعنی B747-100/200 ساخته شد. 777 از نظر ظرفيت مسافر و برد پروازی با B747 های قدیمی قابل مقایسه است. اما 30% در مصرف سوخت و 40% در هزینه نگهداری صرفه جویی در بر دارد.

در مقايسه با هواپیمای B777-200 که نمونه اولیه 777 محسوب می شود٬ بدنه 300 به اندازه 13/10 متر كشيده شده است كه در آن از پلاگهایی در جلو و عقب بالها استفاده شده است. بدنه دراز B777-300 باعث می شود تا این هواپیما بتواند حداکثر 550 مسافر را در آرایش تک کلاسه حمل کند. براي غلبه بر كشيدگي و 13 تن افزايش وزن در هنگام پرواز٬ مدل 300 داراي ساختاري تقويت شده٬ بالهای رو به داخل و ارابه فرود قوی تر می باشد.  تغييرات ديگر در مقايسه با B777-200 عبارتند از تحمل کننده وزن دم هواپیما و دوربين هاي مانور كننده بر روي زمين كه بر روي دم افقي نصب شده اند.

پس از دریافت 31 سفارش قطعی برای ساخت مدل B777-300 در نمايشگاه پاريس در اواسط ژوئن 1995 از سوی شركت هاي Cathay Pacific، All Nippon، KoreAn Airlines و Thai Airways در اواخر همان ماه هیئت مدیره بوئینگ توليد هواپيماي جديد را اعلام کرد. اولین B777-300 در 8 سپتامبر 1997 از خط تولید خارج شد و اولين پروازش را در 16 اكتبر همان سال انجام داد. اين مدل در 4 مي 1998 دو مجوز FAA و JAA اروپا را به طور همزمان كسب كرد و گواهینامه (ETOPS) را نیز دریافت نمود و پس از آن پروازهایش را در Cathay Pacific آغاز کرد. همانند B777-200، مدل دوربرد تری با نام B777-300ER در نظر گرفته شد. تغييرات ديگر در B777-300ER استفاده از موتورهاي قدرتمندتر جنرال الکتریک GE90-115B بود. همچنین زاویه دادن به نوک بال، بدنه كشيده شده، بالها، بخش كامل دم، ارابه فرود در دماغه و ارابه اصلی در زیر بدنه٬ محفظه موتور و اضافه شدن مخزن سوخت از دیگر تغییرات ایجاد شده در B777-300ER محسوب می شوند. مجموعه این تغییرات باعث می شود تا برد پروازی هواپیما با 365 مسافر تا 13427km افزايش يابد. اولين B777-300ER در 14 نوامبر 2002 ساخته شد و در 24 فوريه 2003 اولين پروازش را انجام داد. اولين تحويل به ارفرانس در مارس 2004 انجام شد.

yes موتور:

دو موتور توربوفن پرات اند ویتنی PW-4090 یا PW-4098
دو موتور رولزرویس Trent 892
دو موتور جنرال الکتریک GE90-92B

yes بیشترین رانش موتور:

با موتور 436kN   :PW-4098 معادل 98,000lb
با موتور 400kN   :PW-4090 معادل 90,000lb
با موتور 409kN   :Trent 892 معادل 92,000lb
با موتور 409kN   :GE90-92B معادل 92,000lb

yes عملکرد:

بیشترین سرعت کروز: 893km/h
برد: 10,595km معادل 5,720nm

yes اوزان:

وزن خالی عملیاتی: 160,120kg معادل 353,600lb
بیشترین وزن برخاستن: 263,080kg معادل 580,000lb

yes ابعاد:

طول: 73.86m معادل 242ft
ارتفاع: 18.51m معادل 60ft
دهانه بال: 60.93m معادل 199ft
مساحت بال: 427.8m² معادل 4,605sq ft

yes گنجایش:

خدمه پروازی: دو نفر در عرشه پرواز
مسافران: دارای حداکثر 550 صندلی در آرایش تک کلاسه با بیشترین استفاده از فضای ممکن.
دارای 400 تا 479 صندلی در آرایش دو کلاسه و 386 صندلی در آرایش سه کلاسه.
بار: قادر به حمل 20 کانتینر در اندازه استاندارد LD3


در هنگام عقد قرارداد ایران ایر و بوئینگ اطلاعات این قرارداد را نوشته بودم .
 15 فروند از این 80 هواپیما  777 مدل 300ERS هستند که احتمالا طی ماه آینده یکی از آنها به ایران تحویل میشود.

 

 

بوئینگ


ظاهرا بعد از اینکه ایرباس سه تا هواپیما داده بوئینگ هم از خواب پرید.

توئیت های من ...

شنبه 18 شهریور 1396 : بوی سیب میآید، بوی عشق و عود و اسپند است که میآید..
شنبه 18 شهریور 1396 : هر آنکه دندان داد، نان داد ؟!
چهارشنبه 18 مرداد 1396 : سلام سیگما .... دوران متفاوتی آغاز شد!
جمعه 02 تیر 1396 : بو عطر تنت ...
دوشنبه 29 خرداد 1396 : ده سپاه پاسداران گرم ، بعد از سال ها در نقش اصلی و واقعی خودشون عمل کردند و چه خوب هم عمل کردند.... امیدوارم فضای داخلی هم به سوی همدلی بره ...

آخرین پروژه ها

طراحی وب

از 16 سالگی در سال 82 طراحی وب را در خانه تئاتر ایران آغاز کردم. امروز با بیش از یک دهه تجربه کاری آماده ارائه انواع خدمات طراحی وب هستم

توسعه دهنده وب

برنامه نویسی را با زبان #C در سال 1385 آغاز کردم. بیش از یک دهه است که تجربیات فراوانی در زمینه برنامه نویسی تحت وب به دست آوردم. .

فروش هاست

هرگز از جایی هاست نخریدم. در همان سال 82 با یک نمایندگی فروش شروع کردم و بعدها آن را تبدیل به سرور کردم و امروز بیش از 5 سرور در اختیار دارم.

تجربیات آرمان امیراحمدی

  • خانه تئاتر ایران
    توسعه دهنده وب 1382-1385
    دوران طلایی کارهای فرهنگی و فن آوری اطلاعات من به اوایل دهه 80 برمیگردد. جایی که در کنار بزرگان تئاتر ایران یعنی آقایان ایرج راد ، عزت الله انتظامی و کیومرث مردای در بخش روابط عمومی خانه تئاتر فعال بودم و سایت خانه تئاتر را مدیریت میکرد.
  • فن آوری اطلاعات نگاه
    مدیر فنی و پشتیبان سرور 1386-1388
    بعد از خانه تئاتر یک سال سرگرم کنکور و دانشگاه شدم. سپس به شرکت فن آوری اطلاعات نگاه پیوستم و به عنوان پشتیبان سرور و مدیر فنی فعالیت خود را آغاز کردم.
  • فن آوری اطلاعات آریا
    مدیر بخش برنامه نویسی 1388 تا امروز
    بعد از دو سال فعالیت به شرکت دیگری پیوستم که وظیفه برنامه نویسی سایت ها را عهده دار شدم. ساخت برنامه مدیریت محتوا CMS اختصاصی در این شرکت تنها وظیفه ی من بود. بعد از مدتی به توسعه آن برنامه مدیریت محتوا پرداختیم.
  • پژوهشگاه نیرو
    مدیر بخش برنامه نویسی 1389-1391
    طراحی ، پیاده سازی و توسعه وب سایت پژوهشگاه نیرو زیر نظر مهندس پژمان فخیمی، مدیر فن آوری اطلاعات وقت پژوهشگاه
  • دیدپویا
    مدیر بخش برنامه نویسی 1394 تا امروز ...
    در سال 1394 با شرکت دیگری آشنا شدم که در بخش برنامه نویسی وب بسیار ضعیف بود و قصد ارائه خدمات در این عرصه را داشت. همکاری با این شرکت همچنان ادامه دارد.
  • مهندسین ستایش
    مدیر گروه مندسین ستایش 1393 تا امروز ...
    در سال 1393 مجموعه مهندسین ستایش را پایه نهادم تا خودم به صورت مستقیم به ارائه برنامه نویسی وب بپردازم.