تهران - فردوس شرق - ساختمان پارسا - واحد 14
09124989918 - 02144248200

ماشین را خلاص کنید ...

سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵
بازدید : 154 نفر

اگر خودرو را در محلی پارک میکنید که احتمال میدهید پلیس آن را به پارکینگ ببرد حتما از آزاد بودن رابط گیربکس و موتور مطمئن شوید.
همونطور که در تصویر این مطلب میبینید، به روی داشوبر شما یک سوئیچ قراردارد که  4L , 4HLock , 4H , N دارد... خودروی شما باید به صورت پیش فرض روی 4H باشد. سوزوکی گرند ویتارا، خودرویی است که تمام مدت نیرو را بین چهار چرخ تقسیم میکند.
بکسل کردن ویتارا وقتی این سوئیچ روی هر کدام از موارد جز N باشد آسیب جدی به گیربکس شما وارد میکند.

چگونه به روی N برویم ...

1- پدال های ترمز و کلاچ را همزمان نگه دارید ( در خودرو های اتوماتیک ، ترمز کافیست ) نشانگر قرمز را روی N بیاورید. سپس کمی از فشار کم کنید سوئیچ بالاتر میاید باز هم یک پله به سمت چپ بگردانید تا روی خط سفید سمت چپ N قرار بگیرد
2- تا 10 بشمارید ... پیامی پشت آمپر ظاهر میشود که در حال بررسی تغییر شرایط گیربکس هستم ... بعد از 3ثانیه چراغ قرمز رنگی با نوشته N پشت آمپر روشن میشود و چند بار بوق میزند...
3- پا را از پدال (ها) بردارید.

تست رفتن به N
 برای تست کافیست خود را در دنده قرار دهید ، ماشین های دنده ای در دنده سنگین و اتوماتیک ها در D ... پا را از روی کلاچ بردارید و گاز بدهید ... اگر خودروی شما اتوماتیک است گاز بدهید ...
در صورتی که خودرو گاز خلاص بخورد یعنی به درستی در N قرار گرفته و رابط گیربکس و موتور از هم جدا شده اند ...


حالا اگر خودروی شما را بکسل کنند هم ذره ای به گیربکس شما آسیب نمیرسد...

بررسی دیگر سوئیچ ها

1- 4H » ویتارا ذاتا یک خودروی دائما چهارچرخ است و حرکت نرمال این خودرو با این وضعیت است

2- 4HLock » اگر در جاده خاکی و نسبتا سختی هستید بهتره با 4HLock به مسیر ادامه بدید ، قفل شدن چرخ ها بهم باعث میشه در صورت بالا رفتن یکی از چرخ ها و فاصله گرفتنش از زمین ، خودرو به راحتی به حالت اول خود بازگردد

3- 4LLock » دنده سنگین و 4 چهار قفل است . نهایتا میتوانید با سرعت 20-30 کیلیومتر با این سوئیچ حرکت کنید ... برای پایین آمدن از شیب های بسیار تند عالی است و جای ترمز ها را به خوبی پر میکند ( در شیب ترمز ها باعث سر خوردن خودرو شده و به دلیل داغ شدن لنت ها کارایی خود را از دست میدهند) .... از سویی دیگر این سوئیچ تمام توان موتور را به جای سرعت به نیرو محرکه تبدیل میکند و به راحتی میتوانید از چاله و گل و شل بیرون بیاید ... پیشنهاد میکند رد روزهایی که برف و یخ روی زمین هست و مجبورید مسیر های تنگ مثل خیابان فرعی یا کوچه ها را رد کنید از این دنده استفاه کنید و ترجیحا ترمز را به کار نگیرید که عاقبت خوبی ندارد.

امیدوارم مفید بوده باشه ....


دوستانی که ویتارا دارند، خودروی خود را بیشتر بشناسید ...

توئیت های من ...

چهارشنبه 18 مرداد 1396 : سلام سیگما .... دوران متفاوتی آغاز شد!
جمعه 02 تیر 1396 : بو عطر تنت ...
دوشنبه 29 خرداد 1396 : ده سپاه پاسداران گرم ، بعد از سال ها در نقش اصلی و واقعی خودشون عمل کردند و چه خوب هم عمل کردند.... امیدوارم فضای داخلی هم به سوی همدلی بره ...
چهارشنبه 24 خرداد 1396 : ما که رفتیم روسیه ! دیگه چین میدونه و کره و سوریه !
شنبه 13 خرداد 1396 : بعضی عشق ها عوض نمیشن ، جایگزین هم ندارن ! یکی شون "گودزیلا" است

آخرین پروژه ها

طراحی وب

از 16 سالگی در سال 82 طراحی وب را در خانه تئاتر ایران آغاز کردم. امروز با بیش از یک دهه تجربه کاری آماده ارائه انواع خدمات طراحی وب هستم

توسعه دهنده وب

برنامه نویسی را با زبان #C در سال 1385 آغاز کردم. بیش از یک دهه است که تجربیات فراوانی در زمینه برنامه نویسی تحت وب به دست آوردم. .

فروش هاست

هرگز از جایی هاست نخریدم. در همان سال 82 با یک نمایندگی فروش شروع کردم و بعدها آن را تبدیل به سرور کردم و امروز بیش از 5 سرور در اختیار دارم.

تجربیات آرمان امیراحمدی

  • خانه تئاتر ایران
    توسعه دهنده وب 1382-1385
    دوران طلایی کارهای فرهنگی و فن آوری اطلاعات من به اوایل دهه 80 برمیگردد. جایی که در کنار بزرگان تئاتر ایران یعنی آقایان ایرج راد ، عزت الله انتظامی و کیومرث مردای در بخش روابط عمومی خانه تئاتر فعال بودم و سایت خانه تئاتر را مدیریت میکرد.
  • فن آوری اطلاعات نگاه
    مدیر فنی و پشتیبان سرور 1386-1388
    بعد از خانه تئاتر یک سال سرگرم کنکور و دانشگاه شدم. سپس به شرکت فن آوری اطلاعات نگاه پیوستم و به عنوان پشتیبان سرور و مدیر فنی فعالیت خود را آغاز کردم.
  • فن آوری اطلاعات آریا
    مدیر بخش برنامه نویسی 1388 تا امروز
    بعد از دو سال فعالیت به شرکت دیگری پیوستم که وظیفه برنامه نویسی سایت ها را عهده دار شدم. ساخت برنامه مدیریت محتوا CMS اختصاصی در این شرکت تنها وظیفه ی من بود. بعد از مدتی به توسعه آن برنامه مدیریت محتوا پرداختیم.
  • پژوهشگاه نیرو
    مدیر بخش برنامه نویسی 1389-1391
    طراحی ، پیاده سازی و توسعه وب سایت پژوهشگاه نیرو زیر نظر مهندس پژمان فخیمی، مدیر فن آوری اطلاعات وقت پژوهشگاه
  • دیدپویا
    مدیر بخش برنامه نویسی 1394 تا امروز ...
    در سال 1394 با شرکت دیگری آشنا شدم که در بخش برنامه نویسی وب بسیار ضعیف بود و قصد ارائه خدمات در این عرصه را داشت. همکاری با این شرکت همچنان ادامه دارد.
  • مهندسین ستایش
    مدیر گروه مندسین ستایش 1393 تا امروز ...
    در سال 1393 مجموعه مهندسین ستایش را پایه نهادم تا خودم به صورت مستقیم به ارائه برنامه نویسی وب بپردازم.